کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

نظر سازمان استخدامی درباره ساماندهی کارکنان دولت| چرا سازمان استخدامی آمار دقیقی از نیرو‌های شرکتی ندارد؟

  • کد خبر: ۱۴۵۳۱۰
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
  • ۲
نظر سازمان استخدامی درباره ساماندهی کارکنان دولت| چرا سازمان استخدامی آمار دقیقی از نیرو‌های شرکتی ندارد؟
رئیس سازمان اداری و استخدامی در خصوص تضمین امنیت شغلی با تصویب طرح برای کارکنان دولت گفت: قانون کار به کسانی که روی بحث امنیت شغلی حساسیت دارند، کمک می‌کند و ظرفیت قانونی این موضوع هم وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، میثم لطیفی رئیس سازمان استخدامی در بیان نظر خود پیرامون طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار داشت: در حوزه نیرو‌های شرکتی قائل به این هستیم که باید نظام جبران خدمات آن شفاف شود و برای تحقق این امر باید به این نکته توجه شود که بخش عمده‌ای از نگرانی این نیرو‌ها به عدم پرداخت‌های به‌موقع و اینکه گاهی اوقات شرکت‌ها بخشی از حق‌الزحمه آن‌ها را پرداخت نمی‌کنند برمی‌گردد که اولاً قانون کار، تکلیف آن‌ها را مشخص کرده است و حتماً باید این قانون برای این نیرو‌ها اجرا شود؛ از سوی دیگر پیشنهادمان پرداخت به ذینفع نهایی است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: اگر قرار است در مجلس موضوعی تحت عنوان ساماندهی کارکنان پیگیری شود باید مسئله پرداخت ذی‌نفع نهایی جدی گرفته شود به این صورت که اگر هزینه‌ای برای همکاران قراردادی و شرکتی در دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است، از طریق خزانه‌داری کل به حساب شخص پرداخت شود که این اقدام هم به شفافیت کمک می‌کند و هم نگرانی تأخیر در پرداخت‌ها یا پرداخت اندک توسط شرکت‌ها را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از ابهامات این طرح دایره شمول آن است چرا که انواع نیرو‌های شرکتی که وجود دارند دقیق تعیین تکلیف نشده و باید حتماً تدقیق شود و مبتنی بر بهره‌وری و عدالت باشد که منجر به افزایش بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی شود و به این صورت نباشد که تعدادی جذب در دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم بدون اینکه در عملکرد دستگاه‌های اجرایی و رضایت مردم نقش موثری داشته باشد ضمن اینکه فرصت برابر برای همه کسانی که می‌توانند در این شغل فعالیت کنند، ایجاد شود.

لطیفی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم برای یک عده‌ای مسیر خاصی ایجاد، اما برای عده‌ای دیگر نتوانیم این مسیر را ایجاد کنیم، خلاف عدالت است و قانون اساسی هم به ما اجازه نداده است خلاف این عمل کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی افزود: ما احساس می‌کنیم در طرح ساماندهی کارکنان دولت باید این ابهامات رفع شود چرا که ممکن است بخشی از مشکلات را حل کند، اما مشکلات جدیدی ایجاد شود بنابراین امیدواریم در مجلس این مسائل رفع ابهام شود تا بتوانیم هم شاهد عدالت، هم بهره‌وری و هم رضایت عموم مردم باشیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا این سازمان با وجود اینکه طرح مذکور بار مالی برای دولت به همراه ندارد همکاری لازم را نداشته است، یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که تبدیل وضعیت این نیرو‌ها و استمرار همکاری آن‌ها بار مالی به همراه دارد چرا که ممکن است شغلی برای یک بازه زمانی تعریف شود و اگر بخواهیم تمام نیرو‌های شرکتی که بخشی از آن‌ها برای کار‌های فصلی و موقعیتی فعالیت دارند، فعالیتشان را استمرار دهیم قطعاً بار مالی خواهد داشت کما اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بار مالی به همراه دارد.

لطیفی در پاسخ به اینکه چرا این سازمان آمار دقیقی از نیرو‌های شرکتی در اختیار ندارد، افزود: ما در حال حرکت به سمت برآورد آمار دقیق این نیرو‌ها هستیم، اما بخشی از مشکل این است که تعاریف متعددی از دولت وجود دارد گاهی شهرداری‌ها ذیل دولت محسوب می‌شوند، موسسات عمومی غیردولتی یا دولتی موضوع ماده (۵) و مستثنیات آن و شرکت‌های دولتی که گاه ماهیتشان تغییر پیدا می‌کند باعث ایجاد تغییراتی در آمار کارکنان دولت می‌شوند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: ما برای اولین بار بعد از سال ۱۳۸۴ تاکنون سالنامه آماری سال ۱۴۰۰ را با همه ملاحظاتی که می‌دانیم ممکن است خطای برآوردی داشته باشیم به زودی منتشر کرده و به تفکیک دستگاه و استان در دسترس عموم قرار خواهیم داد.

وی در خصوص تضمین امنیت شغلی با تصویب این طرح برای کارکنان دولت تأکید کرد: قانون کار به کسانی که روی بحث امنیت شغلی حساسیت دارند، کمک می‌کند و ظرفیت قانونی این موضوع هم وجود دارد. وقتی که شغلی باشد و نیروی کار هم کار خود را به درستی انجام دهد کارفرما اجازه ندارد که بی‌جهت این نیرو‌ها را از کار محروم کند مگر اینکه نتیجه ارزیابی عملکردش سطح پایینی را نشان دهد یا موضوع کار از بین برود، اساساً قرار بود نیرو‌های شرکتی در دستگاه‌های اجرایی برای قرارداد‌های حجمی به کار گرفته شوند بنابراین امیدواریم در مجلس نیز با دقت و اشراف نسبت به این موضوعات تصمیم‌گیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
لطفا خوب دقت فرمائید

اولا قانون کار اگر قرار بود اجرا شود اجرا می شد و کسی با این همه ناظر بدون بیمه نمی ماند که عملی نشده.
کارفرما بیمه پرداخت نمیکنه کارگر مگر فرصت دارد مرخصی بگیرد و برود دادگاه حق خود را ثابت کند ... از خیرش می گذرد یا با قانون ۲ ماه فرصت بیمه پردازی کارفرما که تصفیه کرده و رفته...
کلا هیچی نه وزارت کار نه بیمه نه فرصت کارگر
دوما
بعضی از کارها مستمر هستند مثل شهرداری پاکبان کارگران فضای سبز آموزشگران سازمان مدیریت پسماند که گروه های مخاطب مرتب تغییر می‌کنند یبا سازی که مرتب مشغول رنگ آمیزی جداول معابر ‌‌‌... هستند پس تقریبا ثابت هستند.
خدای نکرده اگر مشکل یا اتفاقی بیفتد چقد مرخصی استعلاجی می توانند بگیرند...
همه در سرما و گرما کار می کنند وبا حداقل حقوق و سوابق بالا بدون آشنا و پارتی حداقل در چند سال پایان کارشان با آرامش کارکنند با این حقوق ها که حتی کفاف زندگی روزمره را هم نمی دهد
خدایا کجایی....
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
تو چطور آمار بار مالی داری. ولی آمار نیروهای شرکتی نداری. آمار پیمانکار داری سالی میلیاردها از مال کارگر میخوره. حتما خودت با پیمانکار هستی که چقدر بهت میدن وگرنه تو دلت برای کارمند دولت نسوخته
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->